müzik dünyamın dönüm noktası: Uaral

   Müzik dinlemeyi hayatının olmazsa olmazları arasına koyanlardanım. Sizlere geçen gün yaşadığım, müzik dünyamın dönüm noktalarından birini anlatmak istedim. Daha önceki dönüm noktalarım da anlamlıydı benim için. "Lake Of Tears", "Haggard", "Nightwish"  gibi grupların şarkıları ya da küçükken dinlediğim ilk rap olan Sagopa'nın "Baytar" parçası vs. bunlardan bazıları. Fakat geçen günlerde dinlemiş bulunduğum parçayı özel kılan beni çocukluğumdaki bir anıya götürmesiydi. Bundan yaklaşık 13 yıl öncesinde tv karşısında uyuma lüksümü gerçekleştirirken en son çizgi film kanalından şarkı kanalına nasıl gittiğini çözemediğim sırla gözlerimi bir şarkının melodisine açtım. Manga'nın "Dursun Zaman" klibiydi bu ve kendimi ilk defa ötekileştirdiğim, ıssızlığın dalga dalga olduğu dünyada buldum. Şarkı bulunduğum ortamdan sıyrılmama sebep olmuştu. O sıyrılmayla, henüz kabuk bağlamamış olan o muntazam hayal dünyamın kapılarını aralamıştım.
   İşte geçen de gün uyku saadetime müziğin eşlik etmesi için Youtube’yi açtığımda karşıma o an denk geldi UARAL. Tabii ki uykulu gözlerim mışıl mışıl uykularına dalmadılar tersine fal taşı gibi açıldılar. Oysaki görünümü ve başlangıcındaki ezgisiyle gayet de sakin bir parçayı andırıyordu. Evdeki hesap çarşıya uymadı. Dinlerken hem ağlayan hem ağlatan diye bir tabir olsa işte bu adam için biçilmez bir kaftan olurdu. Direkt bütün parçalarını dinledim hiç durur muyum? Şarkılarında adeta şunları diyordu: " Söylemek istiyorum her şeyi ancak biliyorum ki korkacaksınız, kulaklarınızı tıkayacaksınız çığlıklarıma, sağır olacaksınız siz dinleyenler çünkü haykıracaklarım sonsuza kadar sürecek..." Ve şarkılardan birinde sayfa çevirme sesi geliyordu arkadan.  Aklıma ,yoksa bu o bestelerden biri mi?, düşüncesi geldi evet hani şu rüyasında şeytanı gören virtüöz. Rüyasında ona çalamayacağını düşünerek kemanını veren ve sonrasında şeytanın çaldığı parçaya aşık olan. Rüyadan uyanınca ilk işi şeytanın parçasını hatırladığı kadarıyla beste yapmak olsa da onunki kadar güzel olmadığı için içine hicim gibi çöken rüyasında tekrar şeytanı görme isteğiyle yıllarca yanmış kavrulmuş olan virtüöz. İşte Uaral'ın o şarkısında ,bu adam da şeytanı görmüş olmalı, dedim. Ama bu şeytan virtüöz'ünkü gibi sanatsal ve zarif yönüyle değil asıl algılanan biçimiyle bizimkinin karşısına çıkmış olmalıydı. Satürn tanrısı kadar obur ve kibirli, Caravaggio kadar karanlık,  Hierunymus'un cehennemi kadar ürpertici. Belki de bir günahkarın poposuna* yazılan yazıdan almıştır ilhamını... Uaral'ın şarkıları beni yeniden uykumdan uyandırmış ve o ıssız dünyama geri götürmüştü...




Metinde adı geçen sanatçıların şarkılarından seçmeler:

LAKE OF TEARS-BLOSSOM BLUE:

HAGGARD-EPPUR Sİ MUOVE: 

NİGHTWİSH-WHİLE YOUR LİPS ARE STİLL RED: 

SAGOPA-BAYTAR: 

MANGA-DURSUN ZAMAN: 

TARTİNİ-DEVİL'S TRİLL SONATA (ŞEYTANIN BESTESİ):

UARAL-DEPRESSİON: 





Tablonun cehennemi tasvir ettiği bölümdeki bir günahkarın poposuna yazılı olan 500 yıllık notalar

**Tablonun cehennemi tasvir ettiği bölümdeki bir 

günahkarın poposuna yazılı olan 500 yıllık notalar







































Yorumlar

Popüler Yayınlar